Ett riktigt metallrockband!



Foto: okänd

Håll i hatten annars blåser den av , o det ordentligt.
Filip min äldsta son spelar i detta band.
Nu har de spelat in en skiva, och vill man lyssna kan man gå in på
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=412441473
Häftigt tycker jag.

Dagens skörd.

 





Foto: Drömmaja

Har varit ute och fotat lite i dag. Det var så skönt att jag bestämde att jag skulle
gå till skogen och kolla efter svamp, och lite blev det ca: 4-5 liter, mest trattisar
men även taggsvamp o kantareller. Roligt att plocka men inte att rensa.
Som tur är har jag en man som hjälper till med det.

Gammal blir som ny?

Före



Foto:Drömmaja

Efter




Foto:Drömmaja

För ett tag sedan köpte jag ett tyg på IKEA , tänkte då på att jag skulle klä
om en fotölj som står i min hall.
Så här blev den.
Eftersom jag har grått vitt och gult i hallen passar den in rätt så bra.
Vad tycker ni? skulle jag kanske ha målat handtagen vita?
Nu ska det bli nya gardiner i tvättstugan och hallen också.

Rosa bilder



Foto:Drömmaja



Foto:Drömmaja


Så här såg mina kort ut för ett tag sen när de blev tagna i solljus, det som
skulle varit vitt blev alldeles rosa.
Vilket i sig ser rätt så häftigt ut. Men det visade sig att det var ett
fabrikationsfel som gjorde att en ccdkabel lossnat efter att kameran utsatts för fukt.
Jag lämnade in kameran och fick allt betalt av Canon. Vilken tur att jag inte
behövde köpa en ny kamera.





Recept från helgen.



Foto: Drömmaja.

Här är en del recept från helgen.


Tacogratäng


4-6pers

300g köttfärs
1 påse tacokryddmix
1 påse nachos
1 burk tacosås av valfri hetta
1 burk krossade tomater
1 liten burk gröna oliver
1 purjolök
2 burkar crème fraîche
3 dl riven ost


Tillaga köttfärsen och taco-kryddmixen enligt anvisningarna på påsen, pressa i vitlöken. Under tiden: hacka purjon och oliverna grovt. Bred ut nachos i botten av en ugnsfast form. Bred därefter ut köttfärssåsen. Täck med purjo- och olivhack, krossade tomater blandat med tacosås. Bred över eller klicka ut crème fraîche och täck med riven ost. Gratinera i ugn 250 grader i 10-15 minuter. Servera med sallad och guacamole.


 

Guacamole

ca. 4 pers

1 avocado
1 burk crème fraîche
1 vitlok
salt
saft från en halv citron

Blanda alla ingredienser och låt stå någon timme kallt innan förtäring.

smaklig måltid.


RSS 2.0