Brodera en kudde

Brodera en kudde


Jag har alltid önskat mig en gammeldags kudde en rund i svart sammet eller satäng. Så nu har jag bestämt mig för att sy en, har inhandlat tyg och tråd. Få se nu bara när jag kan börja för sovrummet måste  bli klart först.

Garderobsväggen

garderobsväggen
Dessa garderober har vi inhandlat på IKEA och satt upp på väggen, mitt emot sängen. Det blev bra, känner mig helnöjd, hoppas nu resten blir bra också.

Måla om i sovrummet

Måla om i sovrummet


Tänk om jag bara kunde bestämma mig när det gäller färgen i sovrummet, men någon utav dessa nyanser lär det nog bli. Det ska vara en fondvägg i en mörkare ton som går åt mocca, sedan ska jag ha ljusare på de andra väggarna. Till detta  vita möbler med acessoarer i mellenblått/ljusblått eller turkost. har varit på IKEA och handlat rullgardiner idag och trådbackar till garderoberna.

Denna bild skulle hamnat under förra inlägget.

Denna bild skulle hamnat under förra inlägget

Nu har jag nog lärt mig till nästa gång. Men var kommer all reklamen ifrån?




Blåsippan ute i backarna stå.......

Idag håller jag på och rensar lite i rabatterna i min trädgård. Jag hittade dessa söta små raringar under en massa blad, har nästan lust att plocka in dem i en vas, men de får nog stå kvar. Dessa har jag fått av min mamma, de växer vilt hos henne. Fröer är visst svårt att få tag i annars har jag hört. Det är myrorna som sprider blåsippsfröna och dessa små kryp  har jag gott om, så  kanske får jag fler blommor. Hoppas nu bara att jag kan visa er bilden också.


Min egen blogg

Skaffade en egen sida att skriva dagbok på, men kom på att jag inte visste riktigt hur man gjorde. Så det här får bli en träningsblogg, är inte så haj ännu.
Den här sidan kommer att handla om mig,  min familj och mina intressen som kan vara allt mellan himmel och jord, men jag håller  för det mesta till på jorden.
Jag är gift och har två pojkar 13 och 15 år gamla, bor på landet i ett hus från 70-talet. Arbetar som undersköterska på ett demensboende ca. 2 mil härifrån i närmaste stad.

Skulle gå ut och gå tänkte jag men det blev bara till postlådan, eftersom jag bor på landet så har jag en bit att gå dit ca: 200 m  det fick räcka  eftersom jag trodde jag skulle blåsa  bort.
Har ialla fall gjort 75 sitt upps, tycker att jag har fått lite mage som jag skulle vilja få bort, jag vet inte om vanliga sitt upps hjälper  men det är väl bättre än inget. Brukar träna med ett gummiband men det har försvunnit för tillfället i röran, eftersom vi, jag och min man håller på att renovera i sovrummet.
Det kommer att vara ett ämne som jag återkommer till. jag kan ta lite kort under arbetets gång som jag kan försöka lägga in på denna sida.
Nu ska jag börja med kvällsmaten det blir risotto.

Hej så länge till nästa gång

Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0