Ny altanmöbel

image60
Foto: Drömmaja

Inhandlad på IKEA:s fyndhörna, ett riktigt fynd kan man kalla det.
Med små utstansade blomdetaljer i både stol och bord.

Goda kakor

image49
Foto:  Drömmaja

Idag har jag bakat. Hittade ett gammalt recept som jag aldrig använt tidigare
de blev jättegoda.

Här är receptet för den som önskar.

Kokosstänger

3 äggvitor
3 dl socker
1 påse kokos
1 dl nötkärnor, malda

Garnering

smällt blockchoklad

vispa äggvitor och socker hårt.
Tillsätt kokos och malda nötkärnor.
Låt smeten svälla en stund.
Klicka sedan ut den i stänger på bakplåtspapper-
klädda plåtar i 150* varm ugn 15-18 min. Lossa
kakorna och doppa i  smällt choklad när de svalnat

Ät och njut.

Nya skor

image48
Foto: Drömmaja

Dessa skor inhandlades när jag och mamma var på besök i Örebro.
De är så sköna, passar som handen i handsken.

Freckles

image47
Foto: Drömmaja

Prickiga violer från Anna panna.

En objuden gäst

image44
Foto: Drömmaja

En objuden gäst i min trädgård.
Vad spännande det är varje år när alla växter dyker upp.
Jag går en runda varje dag för att se om någonting nytt har dykt upp, eller om jag kanske glömt bort att jag planterat något. Men denna tulpan har jag inte planterat, den är så fin så fin.

RSS 2.0